مقالات

یونولیت فشرده عایق برای روی بام

یونولیت فشرده عایق برای روی بام

یکی از پوشش دهنده هایی که به وسیله ان می توانید روی بام خود را به بهترین شکل عایق بندی کنید، یونولیت فشرده عایق است؛ یونولیت فشرده عایق برای روی بام با ویژگی های منحصر به فردی که دارد می تواند از نم زدگی و رطوبت سقف جلوگیری کند.

یونولیت فشرده عایق برای روی بام از لحاظ ظاهری به صورت ورقه ای بوده که ساختار اصلی ان را ماده ای به نام پلی استایرن تشکیل می دهد؛ این دسته از مصالح پر کاربرد در صنعت ساخت و ساز در ابعاد سایزهای متعددی به تولید می رسد؛ این ورق ها دارای جرم و حجم متفاوتی هستند که باعث تنوع در دانسیته های یونولیت ها شده اند.

پشت بام ها یکی از اصلی ترین قسمت ها در ساختمان ها هستند که اگر به درستی عایق بندی نشوند، ممکن است تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله شرایط جوی نامطلوب دچار نم زدگی و آسیب شوند.

 

معرفی یکی از بهترین مصالح ساختمانی برای عایق کردن روی بام

یکی از بهترین مصالح برای عایق کردن پشت بام، یونولیت فشرده عایق است که از ماده ای به نام پلی استایرن تشکیل می شود؛ یکی از ویژگی های خوبی که می توان برای این مصالح پرکاربرد برشمرد، تراکم بالای ان ها می باشد؛ که این موضوع سبب شده یونولیت فشرده عایق از نظر استحکام در بالاترین سطح باشد.

یکی از بهترین گزینه هایی که می توانید برای سقف ساختمان استفاده کنید، یونولیت فشرده عایق است که با این ورق ها قادر خواهید بود عایق سازی پشت بام ها را به بهترین شکل انجام دهید و مانع از اسیب دیدگی در پشت بام ساختمان ها شوید.

 

معرفی انواع یونولیت فشرده عایق برای روی بام و کاربرد آنها

یونولیت های فشرده عایق در انواع مختلفی به تولید می رسند که هر کدام از آنها کاربردهای خاص خود را دارند که در ادامه به معرفی هر یک از آن ها می پردازیم، با ما همراه باشید و ادامه مطلب را از دست ندهید.

  1. یونولیت فشرده عایق پشت بام: یونولیت فشرده عایق برای روی بام یکی از انواع یونولیت ها است که به جهت عایق کردن سقف و کف ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد؛ تراکم بالای این نوع یونولیت موجب شده که استحکام و مقاومت آن بالا رود؛ اگر تمایل دارید که پشت بام خود را به بهترین شکل عایق کاری کنید، می توانید که از این یونولیت های سقفی استفاده نمایید.
  2. یونولیت فشرده عایق دیواری: یونولیت های فشرده عایق دیواری دسته ای دیگر از یونولیت ها هستند که به عنوان دیوارپوش مورد استفاده قرار می گیرند و از نظر مقاومت و استحکام در درجه بالایی قرار دارند.

چگونه می توان پشت بام را در بهترین حالت عایق سازی و مقاوم کرد؟

برای آن که بتوانید پشت بام خود را به شکل مطلوب تری عایق بندی کنید و از خسارات مالی جلوگیری به عمل آورید، می توانید از یونولیت فشرده عایق برای روی بام استفاده نمایید؛ این نوع یونولیت ها در برابر هرگونه عوامل آسیب زا از خود مقاومت بالایی نشان می دهند و در مشخص کردن مقاومت سازه نیز نقش بسزایی دارند.

شایان به ذکر بوده که با استفاده از متریال های دیگر نیز می توانید این کار را انجام دهید؛ اما یونولیت فشرده عایق برای روی بام یکی از بهترین مصالح برای این کار است که هم استحکام و هم مقاومت بام و ساختمان را به شکل بهتری بالا می برد و آن را به بهترین شکل عایق می کند؛ به همین منظور بهترین و مطمئن ترین شیوه برای عایق سازی ساختمان، استفاده از یونولیت عایق فشرده است.

یونولیت فشرده عایق برای روی بام چه مزایایی دارد؟

این دسته از مصالح ساختمانی نیز مانند هر محصول دیگری از نقاط ضعف و قوتی برخوردار هستند که در ادامه به چند نمونه از آن ها اشاره می کنیم.

  • یونولیت فشرده عایق برای روی بام از وزن بسیار سبکی برخوردار است و این موضوع سبب می شود که به راحتی بتوان آن را جا به جا کرد و اجرای شان را راحت تر نمود.
  • یونولیت فشرده عایق برای روی بام از مقاومت بالایی برخوردار است که این مسئله موجب کمتر آسیب دیدگی آن در برابر شرایط مختلف می شود.
  • در ساخت یونولیت عایق فشرده برای روی بام از هیچ متریال سمی یا شیمیایی استفاده نمی شود و این مواد کاملا سازگار با محیط زیست هستند.
  • این گونه از ورق ها تا حدودی ضد آب می باشند؛ از این رو نم برف و باران یا آب قابلیت نفوذ در آن ها را ندارد.
  • عایق صوتی از دیگر مزیت های یونولیت عایق فشرده برای روی بام است که شما به این طریق می توانید فضایی ساکت و آرام را برای ساختمان خود به وجود آورید.

پیشنهاد ما برای مطالعه: یونولیت عایق گرمایش چیست و چه کاربردی دارد؟

قیمت یونولیت فشرده عایق برای روی بام

با خواندن این مطالب شاید برای شما هم این سوال به وجود آید که قیمت یونولیت عایق فشرده چقدر است؟ در این باره باید به شما بگوییم که قیمت این محصولات با توجه به پارامترهای مختلفی تعیین می شود که یکی از ان ها کیفیت محصول است؛ به هر میزانی که از مواد خام با کیفیت برای این تولید این محصولات استفاده شده باشد قیمت آن ها نیز افزایش می یابد.

همچنین برند تولیدی نیز بی تاثیر در قیمت نیست و اگر تولید کننده ای که از آن خریداری می کنید معتبر باشد، باید تقریبا هزینه های بالاتری را هم برای خرید یونولیت فشرده عایق برای روی بام کنار بگذارید.

سخن پایانی

یونولیت عایق فشرده برای روی بام از آن دسته مصالحی بوده که برای عایق کردن پشت بام به کار می رود و علاوه بر عایق سازی، استحکام و مقاومت کل سازه را نیز بالا می برد؛ شایان به ذکر بوده که هر تولید کننده ای قادر به ساخت و تولید این مصالح نیست و شما باید این نکته را در نظر داشته باشید که ورق های نام برده را از تولیدی های معتبر خریداری نمایید.

معتبرترین تولید کننده مصالح ساختمانی در غرب تهران، مرکز رضا صنعت پایتخت نام دارد که به طور کاملا تخصصی در زمینه تولید یونولیت عایق فشرده برای روی بام فعالیت دارد؛ اگر تمایل دارید محصولی که خریداری می کنید کیفیت بالایی داشته باشد، حتما از کارخانه تولید تیرچه بلوک رضا صنعت پایتخت اقدام به خرید نمایید.

به جهت دریافت اطلاعات بیشتر و خرید محصول از این مجموعه می توانید که با شماره تلفن های زیر در ارتباط باشید یا به طور حضوری به آدرس زیر مراجعه نمایید.

 

آدرس: تهران – شهرقدس بلوار 45 متری کلهر نبش سنگستان پلاک 5

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *